سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اندیشه مایه عبرت گرفتن است و از لغزش ایمن می سازد و پشت گرمی می آورد . [امام علی علیه السلام]
مرگ برزخ آخرت جهنم
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» وقتی که شیطان گریه کرد !!!!!

 

کی شیطان گریه می کند؟

 

1- وقتی حضرت آدم توبه کرد و خدا توبه‌اش را پذیرفت شیطان  ملعون چنان از سوز دل ناله کرد که ملائکه آسمان و زمین را متوجه کرد و همه او را لعنت کردند.
2- روزی که حضرت یوسف از دست زلیخا گریخت، شیطان  از سوز دل ناله‌ای کرد که ملائکه صدای او را شنیدند و لعنتش کردند.
3- در غدیر خم، وقتی پیامبر صلی الله لیه و آله، امام علی علیه السلام را به خلافت منصوب کرد و فرمود: "من کنتُ مولاهُ فعلیٌّ مولاه" ، شیطان  از دل پر دردش ناله‌ای کشید و گفت: از این پس چه کنم و چاره ام چیست؟ اولادش را جمع کرد و گفت: تا می‌توانید مردم را به شک اندازید، محبت، ولایت و دوستی علی علیه السلام را چنان بر مردم متشبه کنید که او را به خدایی بارو کنند و از غلو به جهنم بروند و عده‌ای از راه و روش او برگردند و جهنمی شوند.
4- روز عاشورا بسیار زحمت کشید تا زمینه‌ای فراهم کرد که همه لشکر عمر سعد، علیه امام حسین علیه السلام شوریدند و او را به شهادت رساندند. آنگاه همه شیاطین، روی زمین پخش شدند و با شادی و خوانندگی ابراز خرسندی کردند. شیطان  می‌گفت: عجب خلق خدا را گمراه کردم و به مقصودم رسیدم. پس از اینکه  شیطان از ثواب و مقام و منزلت پیروان و زیارت کنندگان امام حسین علیه السلام آگاه شد از کرده خود پشیمان شده و از روی حسرت نعره‌ای کشیده که همه ملائکه لعنتش کردند. گفت: واویلا، قضیه بر عکس شد و مردم بیشتری داخل بهشت شدند.
5- وقتی که پیامبر صلی الله لیه و آله، به پیامبری مبعوث شد و مردم را از نادانی، گمراهی و جهنم نجات داد و به سوی بهشت رهنمون شد، ابلیس ناله کرد و فریاد کشید.
6- وقتی سوره مبارکه "حمد" نازل شد، ابلیس فریاد زد و ناله کرد، چون می‌گفت: این سوره سبب آمرزش گناهان اولاد آدم می‌شود.
7- امام صادق علیه السلام فرمودند: وقتی انسان در برابر خدا سجده کند و آن را طول دهد، شیطان از ناراحتی فریادش بلند می‌شود و به کناری رفته و شروع به گریه میکند و می‌گوید: وای بر من، این بنده خدا چگونه او را اطاعت می کند و در مقابل او به خاک می‌افتد، در حالی که من او را معصیت نمودم و به آدم سجده نکردم.
8- دیدار با مومن: دید و بازید مومنان از یکدیگر  شیطان را چنان ناراحت می کند که به صورت خود زده و دست و پای خود را زخمی می کند.
9- صدقه دادن



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محسن بهشتی معز ( شنبه 86/4/23 :: ساعت 1:12 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علی (ع) را بشناسیم ؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 12
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 44260
» درباره من

مرگ برزخ آخرت جهنم
محسن بهشتی معز
با سالم خدمت شما دوستان عزیز هدف من از ایجاد این سایت آشنایی جوانان با آخرت مرگ برزخ و... است امیدوارم شما با نظر دادن من را در این کار همراهی کنید

» آرشیو مطالب
ماه رمضان
شیطان
امام رضا

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تعطیل

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان












» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب