سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس به جستجوی دانش برخیزد، فرشتگان بر وی سایه اندازند و در معیشتش برکت حاصل می شود و از روزی او کم نمی گردد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
مرگ برزخ آخرت جهنم
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» با تو ام بی حجاب:؟

 

 

گفتاری از دختر عالی مقام حضرت امیرالمومنین(ع) حضرت زینب(س)

در شام خطاب به یزید معلون که فرمودند:

ای پسر آن کسی که جد من اسیرش کرد و سپس آزادش فرمود: آیا این عدالت است که زنان و کنیزان خود را در پناه پرده و مکان مناسب قرار دهی؛ ولی دختران رسول خدا(ص) را در حال اسیری به این و آن سوی بکشانی. و پرده و پوشش آنها را از بین ببری و چهرهایشان را نمایان کنی و دشمنان آنها را شهر به شهر ببرند و بومی و غریب به آنها چشم بدوزند و دور و نزدیک صورتهای آنها را ببینند؟!

 

شگفتا، حضرت زینب(س) در میان آن همه مصایب کمرشکن که دید، به نداشتن حجاب اشاره می‌کند و آنچه او را زجر می‌دهد و دلش را می‌گدازد ناپوشیدگی چهرة آنان و نگاه نامحرمان به ایشان است.

(کجاست حضرت زینب تا ببیند که در این زمانه  برخی دختران و زنان خود مایلند تا در معرض نمایش دیگران قرار گیرند  ...)

 

ام کلثوم نیز خطاب به شمر گفت: هنگامی که ما را به شهر شام بردی از دری وارد کن که کمتر تماشاگر آنجا باشند تا به ما کمتر بنگرند. و بگو تا این سرهای «شهدا» را از بین کجاوه‌های بیرون ببرند تا مردم متوجه سر ما نشوند و به ما نظر نیفکنند. زیرا ما در اثر نگاه نامحرم بسیار رنج و عذاب کشیدیم. 

دخترک امام حسین(ع) با اینکه شهادت پدر گرانقدر و عموی بزرگوارش حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانش و...، اسیری در دست دشمنانی مثل عمربن سعد، شمر و هزاران جنایتکار و درندة دیگر، اهانت و ضرب و جر آنها، به آتش کشیدن خیمه‌ها و به سرقت رفتن اموال، تشنگی، گرسنگی و صدها مصایب دیگر، جگر او را آتش می‌زند و سراسر وجودش را به درد می‌آورد. چیزی که بسیار پراهمیت‌تر است و به ساحت مقدس امام حسین(ع) از آن شکوه می‌کند، برهنه شدن سر اوست.

(چرا برخی از زنان و دختران قدر این دوران را نمی دانند

 



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محسن بهشتی معز ( چهارشنبه 86/6/28 :: ساعت 9:20 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

علی (ع) را بشناسیم ؟
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 24
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 44272
» درباره من

مرگ برزخ آخرت جهنم
محسن بهشتی معز
با سالم خدمت شما دوستان عزیز هدف من از ایجاد این سایت آشنایی جوانان با آخرت مرگ برزخ و... است امیدوارم شما با نظر دادن من را در این کار همراهی کنید

» آرشیو مطالب
ماه رمضان
شیطان
امام رضا

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
تعطیل

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان












» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب